mammatess

Alla inlägg under augusti 2012

Av Therese - 31 augusti 2012 15:00

Ja här går det undan redan fredag, och här hemma har helgen redan börjat ;)


Jag och Loke var till Sally på jobbet en stund idag, det uppskattades av alla som var där tror jag :D

Sen var det dags att hämta hem storebror Liam, som slutade 12.50 :) åkte på ica och köpte med oss lite gotta hem :) (det är ju fredag :)) samma veva som vi kommer hem kommer pappan i huset hem med... 


så när vi var hemma satte vi oss med Liam och hans FÖRSTA läxa, riktigt duktig är han våran lilla kille <3

världens stoltaste mamma är nog jag de :)


ikväll ska jag och Liam på kalas, Loke får nog vara hemma med pappa då det blir försent för honom, han brukar gå och lägga sig vid 19-19.30 och då har ju vi nästan nyss kommit dit :P man vill ju hinna vara där en liten stund iaf!

Ja sen blir de hem och mysa och äta chips och dipp! :D


Hoppas alla andra får sig en toppen helg!

 

Bilder har jag inga på den här datorn, kanske slänger in ett inlägg från mobilen med nå kort. :)

Av Therese - 28 augusti 2012 21:08

tisdag kväll, och här sitter jag och försöker knåpa ihop nåt vettigt att skriva :) 


Barnen sover, jag och gubben sitter här i soffan och tittar lite på tv, men han ska väl snart gå och lägga sig oxå :P han kliver ju upp så tidigt på morgonen..


Ja Liam är nu inne på sin andra vecka som skolpojke.. det går jättebra för honom, värre för mamman som fortfarande har svårt att fatta att han blivit så stor :P Han åker buss själv till skolan, fast hem då hämtar jag honom, försöker kriga lite om att jag vill att han ska få åka taxi eller en annan buss hem, då han inte vill åka den "stora" bussen, jag vill heller inte att han ska behöva åka den, när han måste korsa vägen för att komma hem. och de är han för liten för, även om jag står vid vägen när bussen kommer så är han för liten för att åka hem själv, han når ju inte ens upp till plingan. 

ja nej men nog om de här nu, vart kanske lite invecklat!?


Idag har jag och Loke vart på kyrkis för första gången efter sommarlovet :) mycket trevligt att träffa alla mammor och bebisar igen.


Nej nu ska jag ta mig nå gott att äta :)

 

idag får ni er en liten egobild på mig :P haha ja man måste ju bjuda lite på sig själv ibland med ;)

 

Av Therese - 21 augusti 2012 11:38

Ja igår började min stora kille i skolan, han har verkligen sett fram emot att börja. I slutet räknade han ner :)
Tror han tyckte det var kul, för när han kom hem ville han leka skola ;)

Idag skulle han åka buss till skolan för första gången (jag åker såklart med han några ggr innan jag låter han åka själv) det gick iaf jättebra, tror även de kommer gå jättebra hem med :)

Här är min stora prins igår innan vi åkte till skolan <3

Av Therese - 19 augusti 2012 12:04

söndag idag, och i morgon är det stora dagen D för Liam, då börjar skolan...

Jag är nog mer nervös än han skulle jag tro :P känns himla konstigt att min lilla kille ska bli stor och börja i skolan :)


Loke fisen är fortfarande dålig, jag börjar tro att han har ont i halsen :( han dreglar som bara den, och är väldigt otröstlig, febern verkar dock lite bättre idag, men gav han lite alvedon ändå, för han var ju så ledsen och verkade ha ont. han har iaf somnat i pappas famn nu, hoppas bara han får sova ett tag, så han blir lite piggare sen när han vaknar! :)



Av Therese - 18 augusti 2012 11:59

Inatt vaknade jag av en super het bebis :( Gick upp gav han först mat, sen fick han alvedon, sen kunde vi somna om, men han sov jätte oroligt och vaknade flera ggr :( mammas lilla fis... vad jag mår dåligt när barnen är sjuka..


Hoppas bara att det INTE smittar för då har vi en sjuk storebror snart med :( och de vill vi ju inte, han börjar ju 1:an på måndag och jag tror nog han längtar super mycket till de :) de är ju spännande att börja skolan för första gången i sitt liv :)


Idag är iaf Liam med mormor, morfar och moster Linnea, dom har åkt till sundsvall och tänkte vara där hela dagen :P jag och pappan sitter som två fån här hemma och vet inte alls vad vi ska göra idag :P blir så tomt när Liam inte är hemma, Loke kommer väl sova större delen av dagen skulle jag tro! fast de e ju bra så han sover bort febern ;) 


Ja nej jag hade väl inte så mycket mer på hjärtat just nu :P 

Ha en bra helg på er!


Av Therese - 13 augusti 2012 13:32

Igår kom vi hem igen. Vi har haft en toppenhelg med mycket skratt och mys, vi har även vart på dop, och jag fick äran att vara gudmor :D

Idag har vi badat barnen och plockat lite hemma, även pappan är hemma med oss idag :) de gillas av hela familjen :) annars blir det nog en lugn dag idag :)

?

Av Therese - 10 augusti 2012 16:16

Vart nåt fel nyss, först vart de två inlägg, sen kom bara 1 bild med :( vi tar väl andra bilden nu då :)

Av Therese - 10 augusti 2012 16:02

Ja då sitter vi i bilen påväg ner till Nyköping. Går riktigt bra än så länge, loke har sovit typ hela vägen.. liam somnade precis han med, mina älskade pojkar <3 pappan har tagit över och kör nu. :)

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards