mammatess

Alla inlägg under december 2011

Av Therese - 23 december 2011 12:43

önska er alla en riktigt GOD JUL! hoppas alla får en toppen jul med nära och kära


Nu ska jag ta och städa lite tills i morgon då vi får en massa främmande :)


  

Av Therese - 19 december 2011 11:35

Kul att allt jag nyss skrev bara försvann   vad arg jag blir...... jajaj jag hade skrivit om helgen, Liams födelsedag och hans kalas, men ni orkar jag inte ta om allt igen, så det får bli såhär nu.....


Helgen var iaf toppen för hela familjen <3 Tusen tack till alla som kom och gjorde Liams dagar :)   

Av Therese - 12 december 2011 14:54

Måndag igen.. vad veckorna går fort, bara 4 dagar kvar tills Liam blir 6 år <3 vad han går och räknar ner nu :) 


I morgon är det lucia men, Liams klass ska inte ha uppträdande förens den 20:e :O men det ska bli himla kul att se dom små :) han har även en liten replik som han ska läsa upp då :D SPÄNNANDE


Tror Loke börjar på att bli sjuk, han börjar på att bli snorig, och tror även febern börjar ta form :S han hade 38,2 förut så hoppas de inte blir mer än så, fast ska han bli sjuk är det lika bra att ta de nu innan julafton, så han iaf är frisk då :D


Ja nej men vi har väl inte gjort så mycket idag, bara skjutsat och hämtat Liam på lekis.. i morgon blir de ju kyrkis, OM Loke är frisk vill säga. :P


Nej men mysa lite med Liam innan Loke vaknar igen



Av Therese - 7 december 2011 15:45

5 månader blir lill killen idag! <3 så idag har han vart och fått sin 5 månaders spruta/sprutor... två sprutor en i varje ben :S stackas liten som var ledsen när dom stack han :( men tur de fort gick över :) får även hoppas att han INTE får feber och så...


Liam gick sista dagen för den här veckan på lekis.. så undra vad vi ska ta och hitta på för nåt kul då? på fredag så skulle han leka med en kompis, men dom visste inte än om dom skulle vara här hemma eller hos honom :P de skulle vi prata om i morgon :P


Igår fyllde min kära syster år <3 så när pappa R slutat jobba så åt vi mat och sen åkte vi in till stan för att gratta henne <3 fast vi vart inte så långvariga då barnen skulle i säng, hade vart annat om Liam hade vart ledig från lekis :P för Lokes tider kan man ju rubba lite, han brukar ju kunna somna ändå, även om han nyss sovit :P


Ja i helgen vad händer dådå? Liam ville sova hos sin mormor, så de blir nog på lördag, då ska jag föreslå för R att vi ska in till s-vall eller h-vall för att köpa klart alla klappar... :P vore ju grymt skönt att ha de klart :) är ni färdiga med era julklappar till alla ni ska köpa till??


Vi har ju tyvärr en tendens till att vara ute i sista minuten :P även fast vi säger VARJE år att "nä men nästa år ska vi vara ute i god tid :P" slutar ändå med att man står där och har någon kvar att köpa till.


ja nej här har inte jag tid att sitta, måste gå och kolla till kycklingen som ligger i ugnen :) plus att sitter jag kvar här ja då somnar jag haha

Av Therese - 3 december 2011 10:52

Lördag idag, och min kära syster kommer på besök idag :) var ett tag sen nu man träffade henne så det ska bli kul att få träffas igen <3 


I torsdags så sov ju Signe här och det gick super bra :) så det tror jag hon ville göra fler gånger :) 


Igår var en lugn dag var på ICA och handla lite till middagen vi åt, plus lite gotta till kvällen då vi myste och tittade på idol :)


om 4 dagar blir Loke hela 5 månader.... jag fattar FORTFARANDE inte hur himla fort tiden går.. på hans 5 månaders dag så ska han på BVC och få sin andra spruta :( även väga och mäta sig, fast jag vet ju nu på ett ungefär vad hän väger eftersom vi fick väga och mäta han i Gävle på sjukhuset där.... 


nej men kanske dra fram snabeldraken och köra ett varv med den, eller kanske bättre att vänta tills Loke vaknar, för annars vaknar han av den och de e ju dumt bättre han får sova klart först, ja så får det bli :P


på söndag är det redan andra advent :O snart är julen här... :)

Av Therese - 1 december 2011 20:15

Ja nu är vi inne i julmånaden, bara 23 dagar kvar till julafton :O heej vart är julkänslan någonstans?? 

Även bara 15 dagar kvar tills "lilla" Liam blir 6 år :D hjälp vad tiden går fort..


Idag fick liam öppna sin star wars kalender med, guuuuud så han har längtat efter de, kl 5 i morse tyckte han det var dags att öppna de :P men de tyckte inte mamma, så frågade om han inte ville somna om en liten stund, och visst kl 9 vaknade han sen :P man har ju bra tur ibland :D så då gick han direkt och öppnade första luckan, han har även fått en sån som man hänger paket i, så han öppnade även första paketet i den :)

Efter de åt vi frulle och bara en stund efter de kom momma och hälsade på oss <3

när hon hade åkt kom Hanna, Signe, och Edwin hit med, :) jag passade Signe och edwin medan hon var hos tandläkaren, och de gick ju hur bra som helst! :) 

Signe frågade om hon inte fick sova hos oss idag, klart hon får de, första gången hon sover här själv, men de kommer nog gå super bra! :D

Just nu håller Liam och Signe på att leka kurragömma :) men snart så är det sängen för dom små.. dom fick vara uppe lite extra länge idag.

nej men nu ska jag göra i ordning kidsen innan dom ska krypa till kojs :)


   


Liam och Signe <3

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards