mammatess

Alla inlägg under januari 2011

Av Therese - 30 januari 2011 12:22

och slut på den här underbara veckan som vi fått haft pappa R hemma, kommer kännas tomt när han åker och jobbar ikväll och kommer inte hem förens på torsdag igen..

Sen har vi ju bara 1 dag till på den här månaden innan vi går in i en ny :) det är ju bara positivt tycker jag då är det en månad närmare Juli ;)


Igår jobbade jag kväll det gick toppen bra, hade dock lite ont i ryggen efter, men det hör ju liksom till nu ;) kommer ju inte kännas mindre ju närmare sommaren vi kommer om man säger så :D


Nej men mysa lite med gubben innan han åker och jobbar då kanske!

Ha en toppen mysig söndag!




Av Therese - 27 januari 2011 11:30

Lilleman är på dagis jag sitter här innan jag ska ta en tur med snabeldraken :P för att sen vid 13 hämta honom på dagis, pappa R är hemma och det känns underbart skönt att få ha honom hemma :) han har vart hemma hela veckan :D


På lördag är det jobb som gäller för min del, ska bli skönt att komma iväg och jobba lite. jobbar kväll så det ska nog gå bra :)


Vecka 18 är här och jag känner bebis bara mer och mer <3 igår kände pappa R bebis för första gången :) nu känns det mer som att man är gravid när man kan känna att det faktiskt rör sig inne i magen, MYS Liam ville känna igår med men då ville inte lillebror/lillasyster röra på sig, :( Liam kommer bli den bästa storebrorsan ever <3 (det tycker ju allla mammor och pappor såklart om sina barn visst?? :))

Men nu går vi mest runt och väntar på den 12 februari ;) då får vi se bebisen <3


Nej men nu ska jag inte babbla mera bäst att dra fram den dära slangen nu så det blir rent och fint här hemma!

Av Therese - 24 januari 2011 20:12

Måndag och ny vecka har börjat :)


Helgen var toppen med massa mys och bus, Jag och Liam var på buspalatset i lördags med Linda och Felicia vilket uppskattades till 1000 :)

Efter buspalatset så följde vi med Linda och Felicia hem en stund medans vi väntade på pappa R eftersom vi skulle på kina och äta mat (firade 7 år tillsammans) det var mycket gott och trevligt, sen åkte vi hem för tv mys och bara vara.


Sen kom söndagen och vi tog det mest lugnt, var bjuden på mat hemma hos mamma/mormor med familj. gottigotti var devi vart väl kvar där till typ 20 eller nåt :P men trevligt var det ju och vi hade inte bråttom hem heller eftersom Liam är ledig från dagis på måndagar nu för tiden :)


Nu idag måndag, har jag och Liam vart hos Pernilla med familj och lekt en massa, även druckit kaffe och pratat en massa strunt :P

sen var det dags att åka på ICA och handla lite innan vi skulle hem och laga mat!

och nu sitter jag här och bloggar lite ;)


   

Lägger in två fina bilder på min prins sen vi var ute och lekte i snön :)

Av Therese - 21 januari 2011 19:14

Fredag kväll är det nu och det känns då inte som de, R ska iväg och jobba i morgon lördag :( vilket innebär att han kommer vara tråkig och gå och lägga sig tidigt ikväll... HALLÅ vadå tråkigt...... men men jag hoppas han kommer hem i bra tid i morgon för då firar ju vi 7 år tillsammans. <3


Har inte tänkt ut nåt speciellt mer än att äta gott och bara MYSA hela kvällen :)

kommer bli toppen jag ser fram emot att mysa en massa framför en bra film med massa gotta ;)


nej men hoppa in i en super het dusch och sen åka till en vän och hälsa på för annars sitter man väl själv här hemma när mina grabbar lägger sig tidigt.


Av Therese - 18 januari 2011 19:03

våran dag började 6.45 klev iofs inte upp på direkten då kl ringde men vid typ 7 klev jag upp gjorde i ordning frukost till mig och Liam, väckte prinsen och gick upp för att äta. sen efter maten klä på och borsta gaddarna, sen på med ytterkläder och iväg mot dagis.

Medan Liam var på dagis åkte jag till en vän och hälsade på, fick lunch och kaffe och satt och snackade en massa, innan det var dags att hämta prinsen igen vid ett.

Efter de vart det hem och dona på lite och mysa lite framför tv:n 

och medan vi sitter och tittar på tv känner jag en annorlunda känsla i magen och det visar sig vara bebis som bubblar runt där inne :D MYSIGT <3


Nu har vi ätit eller ja det var ju ett tag sen men ändå, Liam myser med pappa R innan han ska gå och sova mammas älskade unge <3 


I morgon blir det dagis igen sen är han ledig torsdag-tisdag.

undra vad vi ska hitta på för mys då? :D det visar sig


Av Therese - 17 januari 2011 09:15

God morgon världen :)

Måndagen den 17 januari, och jag går in i vecka 17 idag :P haha passande ;) synd bara att jag inte känner mig allt för pigg idag :S alltså känner mig inte sjuk men mår lite illa och är hungrig mest HELA tiden :P men det hör väl till???

Liam är på dagis idag, dom har nu börjat med att dom ska få gå 5 timmar i tre dagar igen (grattis till de) vilket betyder mer tid för Liam på dagis med sina vänner, för har inte velat åka varje dag för 3 timmars lek, det blir jag super fattig på fram och tillbaka blir ju ändå 4 mil om dagen, i fem dagar.. därför är det MYCKET bättre nu igen när dom ändrat tillbaka :)

Nej gå och rota fram nåt i kylen är ju redan hungrig :D

Av Therese - 15 januari 2011 11:16

God morgon!


Vi vaknade rätt så sent idag :) åt frulle vid 10.30 och nu så sitter jag här och skriver lite ;)

Idag ska Liam och pappa R åka på hockey i Sundsvall, första gången för Liam, han är helt upp åt öronen av spänning min söta lilla prins, jag är bjuden på mat hos mamma vi ska ha en lite myskväll ikväll mamma, jag och syster <3 eftersom dom andra ändå ska på hockey :D


Nej om jag kanske skulle slänga mig själv i duschen då... :) 

ha en toppen helg alla!!

Av Therese - 14 januari 2011 10:39

vi har nyss fått i oss en god frukost, så nu är man mätt en stund :) innan 12 är jag hungrig igen.. :P men det får vi ta då och fixa något gott till lunch... ;)


Idag tycker jag personligen att det är lite för kallt för en ute dag, så det får bli en städar dag i stället för min del... det kan ju behövas de med ;)


Sen resten av helgen har jag ingen aning om vad som händer.. hoppas på en massa skoj såklart!!! :D R ska på fest i morgon kväll hans jobbar kompis fyller idag så dom ska nog slå på stort och supa gärnet tänker jag... :P så på söndag blir det inte många knop för den herrn i huset iaf :P hahahaha Jag och Liam tänkte fråga mamma/mormor om hon kanske vill bjuda på mat i morgon när R ska bort ;)


Nej men nu ska jag börja dona här hemma ha en toppen helg alla!!! <3

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards