mammatess

Alla inlägg under april 2011

Av Therese - 27 april 2011 18:55

och bara 3 dagar kvar på den här månaden... sen börjar Maj månad.


Idag har jag iaf jobbat 9-17.30 och på jobbet så får jag mig ett samtal från min BM :O tänkte jag men lyssnade snällt ;) eftersom jag fick havandeskapsförgiftning när jag väntade Liam så ville dom hålla extra koll på mig denna gång, och jag fick en tid för ett till ultraljud + prata med en läkare... så den 5 maj ska jag dit.. de e ju bra att dom håller koll men man blir ju lite orolig samtidigt att det kan vara något :S

men nu ska vi hoppas på det bästa!!


ja resten av veckan blir de oxå jobb... sen är jag ledig i helgen, så får vi se vad nästa vecka erbjuder ;)


nu mysa med min älskade grabb!!!!! <3<3<3

pappa R jobbar över idag så han vet jag inte när han kommer hem :P


Sitter vid den bärbara datorn så blir inga bilder idag :P 

<3

Av Therese - 26 april 2011 08:18

Idag ska jag och Liam in till stan för att lyssna på bebis! :) även moster Alexandra ska följa med :) ska bli kul att få lyssna igen :D <3


Efter besöket så blir det raka vägen hem för att jobba! :)

hinner inte hända så mycket mer idag skulle jag tro :P


Lilleman ligger och sover fortfarande, ser väldigt skönt ut måste jag erkänna! en annan har ju vart vaken sen typ 5, eller somnat, vaknat, somnat, vaknat, ja ni fattar!? :) så har det hållt på sen 5 iaf! sen vid 7.30 var det bara att kliva upp orkade inte ligga och vrida på mig mer :P hahaha


Nej men nu hoppas jag att han vaknar snart så vi kan äta frukost tillsammans! :)


Av Therese - 24 april 2011 11:23

Åh toooooook varmt väder har vi :) 20 grader i skuggan :D äre sommar nu eller?? hihi undra vad vi ska hitta på idag då? vi ska iaf vara UTE hela dagen men vad vi ska göra ute det vet jag inte :P bara mysa och leka! :)


Helgen har vart toppen iaf med mycket trevligt sällskap och skratt!


igår grillade vi och kunde till och med sitta ute på altanen, hur mys var inte de? tok mysigt så hädanefter kommer det bli mycket grillning ute i det fina vädret!


Nej men nu ska vi ta och gå ut!


Ha det toppen alla! :)

Av Therese - 22 april 2011 12:47

Önskar jag till er alla som läser :)


Igår fick barna på dagis klä ut sig om dom ville, och de ville ju såklart Liam göra! :) han ville vara påskgubbe.. kolla in den här snygga påskgubben :D

  MIN söta söta söta påskgubbe <3


Efter jag slutat jobbet igår vart det ICA en snabbis och köpa lite påskägg till lilleman som han ska få.. sen åkte jag hem för att äta mat! och efter de villle Liam ut och påska lite så vi tog en sväng till mamma/mormor, sen till min moster och hennes gubbe.

Efter de gick vi över till grannen så Liam och Agnes kunde gå lite här på "byn" och påska lite :) gud så roligt dom små hade <3


Idag Fredag är vi bjuden på mat hos mamma/mormor så får vi se hur länge vi blir där :) kommer vi hem i bra tid blir det mys framför tv:n med massa gotta ;)


I morgon är vi oxå bjuden på mat fast hos svärfar :) värsta lyx helgen :)


Nej nu ska jag fixa till mig och Liam lite innan vi ska iväg på middag och så! ha nu en trevlig påsk alla!

Av Therese - 17 april 2011 15:03

ojojoj nu ni två inlägg på en dag ;) 


Idag har vi vart ute och donat på på gården.... och lekt en massa såklart, men nu så håller jag på att plocka lite inne, undra just hur min kropp kommer reagera sen, känner ju av i ryggen nu redan :P hihi men men de e ju sånt som man får ta!

Men nu har jag tagit mej en paus för att få sitta en liten stund :)


Igår när vi var hos mamma satt vi och pratade om när vi tror att bebis kommer :) ALLTID kul att spekulera i sånt ju :) 

Så tänkte dela med mig av vad vi tror :)


Mamma/Mormor: 3/7 en tjej

Pappa R: 5/7 en pojke

Jag: 7/7 en pojke

Faster: 8/7 en tjej


Storebror Liam: 10/7 en pojke

Mats: 11/7 en tjej


Moster Linnea: 12/7 en pojke


Har ju BF 13/7 men alla tror innan, haha vi blir nog jätte lurad och jag går över tiden :P

här är två bilder på hur magen ser ut idag 17 April :)


   


Börjar ju bli rätt stor nu tycker jag :P men de hör ju liksom till! ;) nej nu ska jag ta och dammsuga innan jag blir för lat för nåt sånt ;)

ha en fortsatt trevlig söndag alla!

Av Therese - 17 april 2011 09:27

dagarna går så otroligt fort, och man ser snön smälta bort mer och mer vilket uppskattas till tusen :) man känner verkligen att våren är här och sommaren närmar sig med storm steg :D

åhhhh drömmer mig bort till sommaren :)

Idag är det dock molnigt men tror fortfarande det är ganska varmt ute, har inte vart och kollat på tremometern ännu..


I fredags och igår vart vi bjuden på mat hos mamma/mormor, vart grillat igår *MUMS* verkligen super gott, sen igår kväll kom min bror och hans vän hit och vi satt och spelade kort och hade det trevligt :)

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra!! det återstår att se ;)


Jag har ju även haft det krongligt med att lägga in bilder, men nu TROR jag det ska funka! :) så jag ska göra ett försök nu :)



       



Lite bilder på min underbara prins <3



Av Therese - 12 april 2011 08:53

I morgon är det 3 månader kvar tills BF låter sjukt mycket, MEN det går ju så sjukt fort oxå så man hinner bara blinka sen är det snart dags :P


Lilleman är på dagis och leker och har det bra :)

Jag ska åka till stan med mamma för hon ringde precis och kollade om jag ville följa med :) slipper man sitta hemma och räkna ner tills man får hämta Liam på dagis :P


I två veckor (tror jag det är) har vi fått ha pappa R på hemmajobb vilket känns UNDERBART skönt då han kommer hem varje dag och både äter, sover med oss :D

Vi hoppas ju såklart på att få ha han på hemmajobb mycket mer än två veckor :)


nej men kanske inte ska sitta här och skriva bort en massa tid... bäst att göra sig klar in för staden ;)


och bilder kan jag fortfarande inte lägga in :S


Av Therese - 7 april 2011 14:42

Ja idag har det inte bara vart skit väder utan även dagen i säg har vart piss tycker jag :S först vädret sen kom strömavbrottet, plus att jag och Liam inte hann göra någon lunch innan strömmen försvann :( men men nu är allt som det ska igen och jag på mycket bättre humör ;)


Synd bara på vädret att det ska regna och BLÅSA så himla mycket... skulle ha vart så fint som det var igår :)

Men en sak är ju bra iaf, de e ju att snön försvinner (tummen upp för de)


I morgon är det fredag och jag har båda mina grabbar hemma :) vilket känns toppen bra! undra vad vi ska hitta på för skoj i helgen då!? :)


Kul att det går att ladda upp bilder då :S jaja jag får gå in sen igen och kolla om det funkar då i stället!

Så det får bli ett bildlöst inlägg igen :(


Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards