mammatess

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese - 28 juli 2011 10:17

Torsdag idag, och mina prinsar ligger och sover ännu, eller ja Loke har vaknat 1 gång för att få i sig lite mat men somnade snabbt om igen <3 och Liam sover fortfarande <3 pappa R är och besiktar bilen, och jag sitter här :P men jag ska ta och tvätta lite och så medan dom sover :)


Idag blir Loke hela 3 veckor, hej å hå liksom vart är stopp knappen??? jag skulle vilja stanna tiden en liten stund iaf! 


I tisdags så var vi på bvc och vägde Loke, 3800 g och 52,5 cm lång stora (fast ändå lilla) killen ;)

Sen efter de åkte vi in till stan för att knäppa kort, så i morgon är vi med i tidningen... hoppas man inte ser ut som hej kom och hjälp mig! :)


nej men ta och göra nåt innan grabbarna vaknar!!

blir ingen bild idag heller då jag sitter vid den andra datorn! :P

men nästa gång ;)

Av Therese - 20 juli 2011 20:03

Hej å hå tyckte det var nyss jag skrev i bloggen... men de e ju 5 dagar sen jag skrev något!!!!

Men tiden går så fort och jag hinner inte med, så ni får stå ut med att det blir lite bloggande nu ett tag! :)


Ja vad har hänt sen sist jag skrev då? inte mycket tiden går mest åt att mysa med mina killar!!! vilket jag inte tackar nej till, det är ju det bästa som finns :)


har inte så mycket att skriva om just nu så jag avslutar här.. :)

Av Therese - 15 juli 2011 21:06

Fredag kväll och mina 3 killar sitter och spelar wii :) eller okej dom två större spelar och den minsta sover i pappas famn <3 åh vad jag älskar dom tre!!!!!  


Igår vart Loke en vecka... hallå en vecka!? :O hjälp mig stanna tiden!!!! när Loke är 4 veckor så kommer pappa R börja jobba igen :( vilket känns tok nära ju! 

Hur ska jag och killarna klara oss då? :) vi kommer ju bli bortskämd med att ha pappa hemma! men det ordnar sig nog. är ju ändå 3 veckor dit!


påtal om veckor på den här veckan har jag gått ner 8 kg helt sjukt vad fort de gått är ju för 17 bara 2 kg kvar tills jag väger lika mycket som innan jag vart gravid :O inte för att jag klagar men känns bara lite konstigt.. :P


Idag har vi vart till buspalatset med grannarna, allt gick jätte bra och alla var nöjda :) Liam vet verkligen hur man utnytjar tiden där, är det lek i 3 timmar så är det ;) okej han kom och åt en glass och drack lite saft i mellan åt men sen var det lek som gällde! <3 Var nog ovant för Loke att vara någon annanstans än hemma men det gick ju bra ändå! <3


I morgon kanske vi måste in till stan en sväng för barnvakten vi köpt verkar inte fungera :S och de vill man ju gärna att den ska göra!!

vi får se hur vi gör, kanske vi tar det till veckan oxå... :)



lite bilder på mina underbara killar kommer här! :)  


       


Av Therese - 12 juli 2011 19:44

Jag tänkte jag skulle skriva någon rad här :)


Liam har ju som sagt blivit sorebror nu till sin lillebror Loke :)

Han är en stolt storebror det ser man på låååånga vägar, han vill gärna pussa och krama och hålla i Loke. Min fina stora kille! nu har jag 3 fina killar att älska! <3 kan det bli mer kärlek än så? ;)


Förlossningen ska jag ju absolut inte klaga på heller :)

vi kom in till förlossningen vid 21.30 och han är född 23.50 den 7/7 som jag hade gissat på med 10 minuters marginal! ;)

Han vägde 3476 och var 48 lång och lika perfekt som sin storebror såklart :)



 





<3

Av Therese - 11 juli 2011 22:39

Nu är han här Liams lillebror! <3<3

skriver mer en annan dag nu är han hungrig!!!!

Av Therese - 7 juli 2011 15:22

Ja det är ju cirkus 7 minuter mellan värkarna nu! (har klockat dom i nästan 1 timme) men kommer de fortsätta eller kommer dom avta? plus att jag står ut med dom än så länge :P ja spännande att se, jag hoppas ju såklart att det fortsätter och att jag nästa gång skriver här är 2 barnsmamma ;)


Men vi får se vad som händer.. :)

Av Therese - 7 juli 2011 10:33

Idag är den dag då jag tror att bebis ska komma! :)


Och i morse när jag vaknar då går nog slemproppen :P så kanske de e är ett tecken på att det är på g?? :D

Vi kan ju hoppas på de iaf!


Nu ska jag bara gå och hålla tummarna på att det ska hända lite mer!


Nu frukost med min älskade lilla prins!!!

Hejsvejs

Av Therese - 6 juli 2011 22:49

Ja men nu är det som redan skrivet 7 dagar kvar tills BF... åh vad jag längtar!!!!!

Idag var jag till BM på koll hoppas såklart på att det var sista gången, men fick ändå en ny tid i fall om bebis tänker komma efter BF, vilket jag hoppas på att den INTE gör.....


147 låg hjärtljuden på idag, och bebis ligger låååååångt ner fortfarande, min barnmorska trodde inte att det var så jätte länge kvar tills bebis kom iaf! och jag hoppas verkligen att hon har rätt :D


Skriver upp vad släkten har gissat igen:


Mormor: 3/7 en Tjej

Pappa R: 5/7 En kille

Jag: 7/7 en kille

Farfar: 8/7 en Tjej

Faster: 8/7 en Tjej

Storebror Liam: 10/7 en Kille

"morfar" Mats: 11/7 en Tjej

Moster Linnea: 12/7 En Kille

Moster Alexandra: 13/7 en Kille


Nu ska jag gå och sova och hoppas på att jag får rätt i morgon! ;)

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards