mammatess

Alla inlägg under mars 2011

Av Therese - 31 mars 2011 19:28

Hur skriver eller räknar ni?? när ni ska säga vilken vecka ni är i? (gravid alltså :P)


Jag går in i vecka 25+0 idag. som de menar jag skulle ni säga vecka 25 då eller skulle ni säga 26? :P usch vilka funderingar jag har :P


Nej men hade väl egentligen inget att skriva förutom den lilla undran :P


Av Therese - 21 mars 2011 11:38

med en ny vecka :) och vi har den stora älsklingen hemma fortfarande :D fast iofs så kommer han åka ikväll men en hel dag extra tackar man ju inte nej till :)


I helgen så har vi inte gjort så mycket mest myst en massa :)

Sen på lördagen vart det vääääääääldigt tomt här hemma för då sov Liam hos sin momma! jaha vad skulle vi göra då?? :O vi fick köpa oss lite chips och dipp och titta på tv, men de gick ju de med... på söndagen vaknade jag första gången kl 8 kanske den var, och undrade om inte Liam skulle väcka mig snart :P men han var ju inte hemma så det var bara att somna om en stund till.. :) kl 9 klev jag upp, då kunde jag inte ligga längre :P

Kl ett hämtade vi skrutten som inte ville åka hem, för han ville ju vara kvar hos momma :P


Idag blir det nog lugnt här hemma, ska väl plocka lite som vanligt men mer än så blir det ju inte :P

 

Får bli en gammal bild på mammas älskade skrutt! <3

Av Therese - 17 mars 2011 19:20

Torsdags kvällen har kommit... :) lika så pappa R eller han har vart hemma i ca 2 tim nu :)


I tisdags så ringde jag MVC för att få en tid till besöket i vecka 25, men hon och jag ville göra en extra koll på mitt blodtryck eftersom jag haft ont i huvudet i några dagar :S men som tur var var det inget som var fel, fick order om att börja med järntabletter så det har jag så snällt gjort :)


nästa besök blir iaf 4 april då ska jag få höra bebis hjärtljud hur mys är inte det då??? :D även att jag idag går in i vecka 23+0 (eller vecka 24 om man vill säga så? :))


nej nu ska jag mysa ner mig i soffan med mina älskade grabbar framför halv åtta hos mig :) ha en kanon kväll alla

Av Therese - 9 mars 2011 09:57

Skulle ha skrivit mer sen jag skrev sist men har verkligen inte orkat, har legat halv deckad hela tiden :P förkyld hosta och så men känner att det börjar bli bättre nu :) vilket känns toppen, för i morgon och på fredag ska jag jobba! :) i morgon blir det bara 7.30-14 och på fredag blir det 6.45-15.15 men skönt och kul att komma iväg och jobba lite :)


Idag är lilleman på dagis och har det skojsigt! ska hämta honom vid 1. sen ska vi hem och mysa lite och bara vara.

Jag själv håller på att städa, eller ja så mycket jag orkar :) jag tar lite i taget så går det bra :D


I morgon kommer R hem med :) <3 även att vi går in i ny vecka i morgon :) det tar sig, mer än halva tiden är gjord och vi lääääääängtar tooook mycket alla 3 efter dig bebis!!!!! <3


nej kanske ska fortsätta nu då!

Puss puss på er söta

Av Therese - 2 mars 2011 19:08

Ja idag har jag och Liam gjort så lite som möjligt :P idag har inte vart min bästa dag, har kännt mig seg i kroppen och totalt orkeslös, var meningen att vi skulle ut och leka lite i det fina vädert idag MEN Liam hostar så mycket och jag orkade inte alls :S hoppas på lika bra väder i morgon med så man kanske kan gå ut då i stället :)


Även att jag får fin besök i morgon av den dära söta saken! :)

PLUS att pappa R kommer hem igen :D toppen kul Liam saknar ju pappa! (jag med såklart)


Nej men snart börjar halv åtta hos mig och de ska jag se :)

Tjingeling

Av Therese - 1 mars 2011 13:42

Ja Mars månad vilket innebär att våren närmar sig med STORMSTEG :D och de tycker vi om. även en månad närmare Juli ;)


Liam är hemma från dagis den här veckan tyckte de var bättre han var hemma och tog det lugnt i stället för att härja runt på dagis när man har hosta och är förkyld :P

Så vad vi ska hitta på den här veckan har jag INGEN aning om, men något hittar vi nog på! :)


Igår måndag var vi in till stan och träffade Syrran, Linda och hennes barn :) MYCKET trevligt hade vi var ute och lekte och fikade i 2 timmar :) sen gick vi in och snackade en massa, innan vi skulle käka mat tillsammans! :) en mycket trevlig måndag hade vi!


Idag måste vi iaf åka ner och små handla lite och även in på jobbet en sväng sen så ska vi väl hem och laga mat... men VAD??? alltid den ständiga frågan, vad ska man äta för mat??? :P ja något hittar man nog på :)


Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards