mammatess

Alla inlägg under december 2010

Av Therese - 29 december 2010 12:00

Haha har noll koll på vad det är för dag :P men onsdag är det väl idag? :) 

Vart inge 2 dagars ledighet för min del... men kanske 1 förhoppningsvis... vart jobb idag med. 


Hade tänkt ta det lugnt och verkligen MYSA med familjen dom här dagarna jag är ledig, men nej de fick jag inte... 

Lite lätt känslig är man nu med, började gråta bara för att jag måste jobba och jag inte fick vara hemma med min älskade familj <3... HAHA löjligt av mig, de tycker man ju sen efteråt iaf.


2 dagar till sen börjar 2011 helt otroligt vad fort allt går... men det gör inget fortsätt så, så jag får sommar snart och vi blir 4 <3


Nej mysa lite med dom bästa innan jag far och jobbar!!!

Av Therese - 27 december 2010 11:51

Ja nu är julen och allt vad den innebär över.. Vi firade julafton hemma hos oss i år. :) vilket känndes helt klart toppen, att slippa åka runt till allt och alla. så i år fick alla komma till oss i stället <3 Liam fick ett helt nytt rum med ALLA julklappar :P haha nej kanske inte riktigt men nästan.. han vart hel nöjd med alla sina klappar iaf och de e ju bra ;) en toppen julafton helt enkelt.


Den 25:e var det dags för jobb, 13.15-21.15 sen hem för att lägga sig och sova, för att sedan gå upp och jobba dan efter igen fast då bara 6.45-13.15 :P

Så vart inte så mycket gjort för mig dom två dagarna eller ja igår vart vi bjuden på mat hos mamma/mormor. vet inte hur länge vi vart kvar där :P men trevligt hade vi iaf!


Ja och nu är vi här den 27:e December, och vi hade väl inte tänkt ut så mycket att göra förutom att R tänkte åka och hälsa på några vänner han inte träffat på länge, men shiii fick han då ringde dom till mig och ville ha ut mig på jobb, så han får väl ta de en annan dag eller så får dom komma hit och hälsa på ;)

så ja jobb idag med 14.45-21.15


I morgon blir det inte heller mycket mer än jobb :P haha men sen tänker jag vara ledig i 2 dagar innan jag ska jobba 3 dagar igen... annars blir det ju en 9 dagars jobb utan riktig vila och sömn som jag verkligen behöver just nu :P nä två dar kan man väl vara ledig? :)


Nej vart väl kanske inte ett sånt jätte kul inlägg det här... men men så får det bli ibland, nu ska jag luncha lite hejsvejs och god fortsättning!

Av Therese - 22 december 2010 21:18

Nu är det bara 2 dagar kvar till julafton, och ikväll har vi fått upp granen, har av olika skäl inte satt upp den förens nu.. :P men nu så är den uppe iaf!! :D MYYYYYSSSSS


Ska även slå in de som är kvar av Liams julklappar så ska dom in under granen i morgon kväll ;) För sen så är det ju JULAFTON 


Nej nu ska jag gå och slå in klapparna ha en bra kväll allesammans.      

Av Therese - 21 december 2010 19:41

Dagen började med att kliva upp 6.45 göra i ordning frukost väcka prinsen, äta upp frukosten och sen åka på dagis (sista dagen för i år :P) Så nu har han jullov.

Sen efter dagis så frågade jag mamma om hon kunde ha Liam medans jag åkte in till stan för att handla klart dom sista klapparna (nej jag var inte fördig då ;)) Klart hon kunde de :) tack snälla för de :) Men jag kom inte iväg på engång för det var strömavbrott i 2,5 timme :O och jag behövde ha datorn innan jag kunde åka :P så kom iväg vid ca 14.15, och då med sällskap av min kära bror! :)

så nu är jag iaf klar med allt sönt är väl de :)


Jaha ja då är det BARA 3 dagar kvar tills det är julafon! :) myyyyyys allt har gått så fort förra månaden känndes det sååå långt kvar till jul men här står vi med tre dagar kvar ;)

Hoppas på att veckorna kommer springa iväg i fortsättningen med ;) iaf tills det blir sommar då kan tiden få stanna till lite :D


nej nu ska jag gå men ha en toppen kväll alla!

  

Av Therese - 19 december 2010 09:58

Ja söndag idag, och 4:e advent, julafton om 5 dagar :) Liam vaknade 9 i morse skönt att få sova länge på morgonen :D har ätit frukost och nu sitter vi och tittar på tv. mysigt med en lugn morgon. 

R åkte på julbord med jobbet igår och kommer hem idag kring 14. och jag åker och jobbar 14.45-21.15 så han får man inte träffa så mycket idag :S vi kommer nästan gå om varandra, men så kan det vara ibland. :P 


nej men kanske ska ta och klä på sig lite kan ju inte gå i pyjamas hela dagen ;) 

Av Therese - 18 december 2010 22:37

Ja vart ska jag börja? 

Vi kan väl börja med att vi vaknade typ vid 9 i morse. då var det bara att gå upp göra frukost och klä på sig inför det kommande kalaset Liam skulle ha för sina kompisar. kl 12 kom dom alla och kalaset började :) var meningen att kalaset skulle sluta kl 15. men vart utdraget i ca 2,5 timme :) men det gjorde ju inte oss något för barna hade det ju så kul... och det är det som är huvudsaken ;) efter kalaset var jag och Liam bjuden på mat hos mamma, så vi åkte dit och åt, och när vi kom hem så väntade Hanna och Signe på oss för dom ska nämligen sova här ikväll oxå :) 

och nu sitter vi här och har det bra, barna sover sen ett tag tillbaka.

ja så summan av denna dag har vart toppen.


men nu ska jag komma till nåt helt annat :)

Jag kommer nu att börja blogga mer än vad jag gjort tidigare kanske inte varje dag men när jag känner för det :) för nu så är det ute med att Liam ska bli storebror och vi ska ha bebis :) så nu är det lättare att blogga så man inte säger bort sig något ;) men nu vet ni som läser min blogg om det här iaf! :D

det var nog allt för ikväll/natt :P



Av Therese - 17 december 2010 16:22

God dag, Fredag idag och jag har jobbat från 6.45-15.15 har ju inte jobbat på några dagar, men det gick bra att jobba idag.. även om man känner sig lite seg och måste typ äta HELA tiden :P haha men vad gör väl de?? huvudsaken bebis mår bra.

Men iaf sen efter jobbet bar det iväg på ICA innan jag for hem... 


Ska ta och baka lite ikväll med tror jag fattas ju lite kakor sen igår ;) eftersom Liam ska ha kalas i morgon <3 sen får det vara lugnt i några dagar innan det är dax för julafton!! :P


Nej nu ska jag nog gå och börja med maten för vi får mat och sov främmande idag trevligt trevligt :)



Av Therese - 16 december 2010 10:23

Vad är det för en dag är det en vanlig dag? nej de e ingen vanlig dag för det är Liams födelsedag hurra hurra hurra!!!   


Vi startade dagen med att sjunga för Liam och komma in med frukost på sängen! plus ett paket då såklart :) Just nu sitter lilleman i badet och badar pappa R håller sällis ;)


Sen kommer dagen fortsätta med paket öppning plus massa främmande fram mot kvällen :) så hans dag kan inte bli annat än toppen ;)


Nej nu ska jag gå och göra mig i ordning!

Grattis igen min underbara 5-åring!!! Önskar Mamma Pappa och lillebror/lillasyster   

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards