mammatess

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese - 27 maj 2011 15:01

Hej hå vad det går undan med dagarna!!!

Det var ju nyss tisdag... ja nu är det ju iaf fredag, och vi ska ha en myskväll i hudik med våra kära grannar!! :) först ut och äta middag sen ska vi gå och bowla! kommer bli kul för både oss och barnen! ;)


Annars i helgen vet jag inte vad vi ska hitta på riktigt, ska nog till mamma på söndag! eftersom det är morsdag då :)


annars blir det väl bara till att mysa med någon bra film kanske, skulle ju tydligen regna hela helgen :( jag vill ha sol och varmt ju :) fast inte för varmt för då smälter jag bort :P


vecka 33+1 idag :) det tar sig, jag bara MÅSTE börja ta fram grejer till bebis snart :D eller är det för tidigt att göra det nu? kanske ska vänta någon vecka till?? 


nej men om jag skulle gå och fixa mig lite så jag ser någorlunda ut tills jag ska visa mig bland massa folk ;)


ha en toppen helg alla söta!




 

Puss på er ;)

Av Therese - 24 maj 2011 18:26

Hej hej hallå! :)


Som sagt tisdag idag, och vad har vi gjort? vi vaknade vid 10 :P skööönt att sova, men känner att det kanske vart liiiite för länge man vill ju inte sova bort hela dagen!

Iaf gick upp åt frukost och åkte till mamma/mormor...

När vi kom dit så fick vi fika och Liam lekte lite innan det var dags för oss att åka mot den stora staden... för jag skulle på MVC och få lyssna på bebisens <3 idag låg dom på 147 :) hon kände även om h*n låg med huvudet ner och det gjorde h*n


Och om en vecka så ska jag få titta på bebis igen... känns bra att dom håller koll på mig och bebis!!! då känner jag mig mycket lugnare när jag ser att allt ser bra ut!


 


ja de var väl de, nu ska jag gå för snart får jag främmande :D och ska då fixa lite fika! hejsvejs

Av Therese - 20 maj 2011 08:16

God morgon!


Idag på våran lediga dag ville lilleman kliva upp kl 7..... :P annars när man ska på dagis så vill han sova! hihi mammas älskade sötprupp <3


Tänkte åka på buspalatset i dag, fast det är så fint väder ute idag! men vi hade redan bestämt med Hanna och Signe att vi skulle följa med! och barna längtar ju nu så :)


Igår fyllde min bror år så vi var dit och gratta honom, fick god smörgåstårta och massa kakor och kaffe :) tack för det goda fikat och Grattis igen till dig! :)


Annars i helgen har vi väl inte så mycket planerat vad jag kan komma på nu! :) vi tar dagarna som dom kommer!

Kanske är läge att börja fixa i ordning med alla grejer tills bebis kommer? :) typ som att tvätta upp bebiskläder ta ner spjälsängen tvätta tyget på vagnen igen (har redan tvättat en gång men måste ta det igen! ) sen massa andra små saker som ska fixas!

ja vi får se vad vi hittar på helt enkelt! ;)


Nej nu ska vi äta frukost för nu kom pappan i huset upp med! :D

Av Therese - 18 maj 2011 09:58

Onsdag idag! (för er som missat de ;))


Liam skulle ha vart på dagis idag men vi sov över, och tyckte då att vi kunde vara hemma och mysa i stället! :) han ska ju på dagis i morgon 7.15-16.15 

Ja och jag ska jobba :) 


MEN vilket finväder vi fått idag :) det gillar vi massor.... :) 

blir en ute dag idag! bäst att jag klär på mig nu så jag hinner ut ;)


blir mer blogg ikväll eller i morgon! har inte tid just nu!


  

Av Therese - 14 maj 2011 09:14

God morgon!

Vi startade våran dag 8 idag :) eller vi låg kvar i sängen en stund innan vi klev upp och åt frukost ;)


Ja vart ska jag börja?

I tisdags var Liam hemma från dagis bara för att han ville de :) och jag var ju ändå bara hemma så varför skulle han då inte få vara hemma med mamma?? :D

Vi åkte in till stan med Hanna och Edwin och hade det allmänt trevligt min kära syster kom och gjorde oss sällis med! <3


Onsdag var det jobb som gällde för min del :) vilket gick jätte bra! och lilleman var på dagis!


Torsdag dagis för Liam och jag skulle in till stan för att gå på MVC. allt såg bra ut mitt blodtryck är bra än så länge *peppar peppa* jag hoppas det fortsätter att se bra ut ända tills det är dags! <3 -ljuden låg på 134 den här gången! :) På kvällen var vi bjuden på mat, och de tackar man ju inte nej till :D Liam skulle då inte sova hemma iaf för han ville följa med Mormor och morfar hem :) så vi vart barnlösa den natten :S känns så tomt när han åker bort och sover!


Fredag var det igår och då fick jag och Liam besök av Pillan och hennes dotter TIDIGT på morgonen :P dom var här till ca 7. men det gjorde inget :) sen skulle ju jag ändå hämta min lilla prins vid 8.30 för mormor skulle åka och jobba! men en jätte trevlig dag hade vi iaf! :)


Idag är det lördag och Liam är bjuden på kalas hos sin bästa vän :) så idag blir det kalas för hela slanten! det har Liam sett fram emot sen han fick inbjudan! :D


Nej kanske man ska göra sig klar om man ska hinna innan vi ska iväg!


Ha det toppen!





Av Therese - 9 maj 2011 10:04

God morgon måndag :)


Nu hoppas vi på att vi är friska, både jag och Liam åkte ju på nå skit men som tur var så höll det bara i sig i en dag sen var det bra!!! :) dock är Liam väldigt hostig nu men hellre de än att han ska må dåligt åh kräkas... (fast helst vill jag ju ha han HELT frisk min "lilla" prins <3)


Men nu är det ny vecka och nya tag som gäller, friska och krya ska vi vara hoppas vi på iaf! ;)

Men har inget speciellt planerat får se om det är någon som ringer och vill att jag ska jobba nåt i veckan, dom ringde i morse och frågade men jag kan inte idag Liam måste vara hemma från dagis idag med, eftersom han kräktes i lördags så gäller de att vara fri från de i 48 timmar innan man får gå på dagis igen... men i morgon får han gå igen..


eller jo jag har visst något planerat :) ska ju få lyssna på bebis på torsdag! :D mysigt.. <3


nej nu ska jag gå och leka med min son ha en toppendag alla!!!

Av Therese - 7 maj 2011 11:47

ja nu är det helg dock ingen rolig helg för oss!!


Igår fredag skulle jag ha jobbat men det vart inte så, jag vaknade vid 4 och kräktes, så det var bara att hålla sig hemma de, sov bort mesta delen av dagen, det var tur R slutade jobba 11.30, så kunde jag slappna av och sova :P


I morse när jag vaknade kännde jag mig mycket bättre :) men de gjorde inte Liam för nu är det hans tur :( min lilla prins, men lika bra att ta allt på en gång så är det klart sen :)


men nu kolla film med sonen puss å hej!!!

Av Therese - 5 maj 2011 18:36

Torsdag idag även att jag är i vecka 30+0 idag! (31 för den som vill säga så :D) och "bara" 69 dagar kvar till BF :)


Idag har jag jobbat från 7-13 lämpligt tid med tanke på att jag skulle in till stan efter.. slutade som sagt vid ett och åkte då och hämtade min prins på dagis! sen lämna honom hos "morfar" för han skulle vara där medan jag och mamma åkte in till stan för ett tillväxtultraljud (pappa R kunde tyvärr inte ta ledigt från jobbet så då fick mamma följa med i stället :)) allt såg jätte bra ut och blodtrycket var bara bra, fick sen prata med en läkare som oxå gick jätte bra! vi kommer gå på fler kontroller bara för att hålla koll så att jag inte får havandeskapsförgiftning igen, så jag kommer få se våran bebis en gång till :D den 1 juni ska jag dit igen! känns skönt att dom håller koll på mig :D


Så har min dag sett ut. ;)


ni får en gammal bild på bebis här :P (fick inga nya idag)


 


Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards