mammatess

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese - 30 juni 2011 10:16

nedräkningen har nu börjat måste jag erkänna! :) man kan ju inte annat faktiskt, vi längtar som bara den nu efter lilla bebis! bara 13 dagar kvar nu! <3 undra vilken dag du tänker titta ut till den stora världen?

Ingen som har gissat på att jag går över, så bara för de gör jag säkert de :P bara för man vill träffa bebis NU! :)


I tisdags så var det cirkus i stan, och de gick vi (Liam,jag, liams mormor, och moster) på :) Liam tyckte det var super kul, och spännande, det var första gången för honom.. har massa bilder sen dess men dom ligger kvar i kameran som jag har lagt ner i BB väskan som ligger ute i bilen :P HAHAHA man måste ju vara förberedd på allt :) så bilder kommer nog sen!


Nej men nu ska jag och lilleman gå ut i det otrorligt fina och varma vädret!

Hejsvejs!



  En bild på den sötaste i världen! <3


Av Therese - 28 juni 2011 10:39

har lite svårt att förstå att det "bara" är 15 dagar kvar till BF :D tänkt de kan ju bli vcilken dag som hellst nu ju :D fast iofs så kan ju bebis få för sig att stanna ännu längre med, men det hoppas jag ju såklart att den inte gör :) vi vill ju att bebis ska komma nu snart :)


Idag på dagen har vi inte så mycket planerat, åka och handla lite är väl de som gäller... :P men ikväll så ska vi iaf på cirkus :D första gången för Liam jag hoppas att han kommer tycka om de. <3 


I morgon ska jag på tul igen och få titta på bebis, först så skulle jag dit på torsdag med då fanns det inga läkare som kunde ta emot mig :P så då ändrade dom tills i morogon och de gör ju inget för min del :)


nej men klä på sig lite mer kläder kanske och åka åh handla 



Av Therese - 25 juni 2011 19:44

Idag har vi haft en mer eller mindre slappar dag :P har inte gjort så rysligt mycket!

Pappa R tog Liam i morse så jag fick sova :) det tackar jag för <3

Sen har pappan i huset var ute och klyvt lite ved medans jag och lilleman var inne och myste :)


ätit middag har vi hunnit med oxå, sen for jag till mamma för att hämta deras spjälsäng, då vi inte hittar skruvarna till våran!? :O dom borde ju ligga någonstans men vart? :P nej så då tyckte jag det var lättare att låna deras..

Så nu har jag både packat BB väskan, och fixat iordning bebis säng :) så nu är det bara för den att komma när den känner för de, nu är vi ju så gott som klar med allt, vilket känns skönt så man kan ta det lugnt nu dom sista veckorna (dagarna :P) för man vet ju aldrig när den behagar att titta ut.


Ja nej var väl allt jag hade på hjärtat idag! :P

En grymt trevlig midsommarafton hade vi iaf igår :) tack till alla som delade dagen med oss <3

Av Therese - 24 juni 2011 10:41

Önskar er alla en glad Midsommar, med mycket skratt och skoj!


Våran midsommar blir väldigt lugn :) men de gör inte oss någonting!

snart ska vi iväg till mamma på lunch och sen beger vi oss vidare till mellanfjärden, och resten vet ni som läste igår :P hihi


  

Här är min lilla prins för några år sen på midsommar   

Av Therese - 23 juni 2011 10:33

I morgon är det midsommarafton, och vad händer då? blir nog väldigt lugnt för våran del :P Ska iaf ner till mellanfjärden och titta, som vi gjort i alla år :) på kvällen blir det en kväll hos grannarna med grillning och massa mys! :)


Igår var Liams sista dag på dagis, shit min stora kille till hösten börjar han på lekis/förskoleklass eller hur man nu ska säga!? :P han blir vilket fall som helst STORA killen nu, inget dagisbarn längre :S :P

Medan Liam var på dagis var jag och mamma/mormor till stan för att lyssna på bebis!!! 150 låg <3-ljuden på den här gången! ligger fortfarande lååångt ner och fixerad. Undra när du tänker komma ut till oss?? spännande kan ju ske allt ifrån idag till om 5 veckor :P men jag hoppas att jag slipper gå över iaf! :P men man vet ju aldrig!


Idag slutar pappan i huset tidigt och vi ska på besök på Liams nya "skola" ska bli kul och spännande :)

Nej nu står Liam och trampar här och vill spela lite Ben 10 spel :P så det ska han få...


Ha en toppen midsommar alla!!!!

Av Therese - 18 juni 2011 18:19

I morgon kommer du hem... <3 som jag och Liam har längtat!!!! även fast du bara vart borta sen igår morse så känns de som evigheter!!!

Men som sagt i morgon så kommer han äntligen hem...


Jag och Liam sov hos mamma/mormor i natt, Liam och momma hade kommit överens om att jag och Liam skulle sova här..

Så, så vart det... i morse när vi vaknade vid 7.30 så gick vi upp kolla lite på barnis och åt sedan frulle, medans vi åt insåg jag att det kommer bli en lååååång dag om vi inte gör nåt kul :P så jag frågade Liam om inte han ville åka och leka lite på buspalatset! vilket han såklart inte tackade nej till! ;) så jag skickade iväg ett mess till Hanna och frågade om hon och Signe ville följa med, och de ville dom ju såklart :) Vi fick även med oss Liams moster :D


I natt får vi se hur vi gör Liam tjatar om att få sova hos momma igen men jag vet inte riktigt :P äh det återstår att se, antar att min lilla prins får sin vilja igenom ;) hihi <3  

 älskade grabbar!   




Av Therese - 16 juni 2011 19:00

Torsdag den 16 Juni idag för den som missat ;)


Idag fick liam vara på dagis 10-15 i stället för 8-13 :P bara för att jag skulle in till stan och kolla in bebis! :) känns underbart att få se h*n igen, innan och efter vi (jag och mamma) va på tul så gick vi på stan och kikade lite på kläder till Liam och bebis hittade massor egentligen, MEN att köpa kläder till en bestämd 5,5 åring är inte det lättaste när inte allt duger, det ska vara sånt som han tycker om och tycker är fint :P

Sen hittade jag en massa bebis kläder med, men eftersom vi inte vet vad det blir så vill man inte köpa nåt än :)


Men jag och Liam kanske åker in till stan i morgon och kolla på nya kläder till honom! :) vi får se i morgon, kanske vi ångrar oss oxå och hittar på nåt annat kul! :P








Av Therese - 13 juni 2011 11:21

Och 30 dagar kvar till BF 13Juli är det tänkt att du ska komma till oss! <3

Kan ju bli före eller efter oxå det vet man ju aldrig! ;)


Igår fyllde pappan i huset år! <3

Vi hade en massa besök hela dagen, vi gjorde inte så mycket mer än åh fika! :)

Jag tror och hoppas att han hade en toppen dag iaf!


Vad bortskämd vi har blivit med så mycket sol och en massa värme....

Idag kan man inte påstå att vi är bortskämda med de, det verkligen ÖSregnar ute!!

undra vad jag och lilleman ska hitta på för kul dådå?

skulle behöva åka och handla mat.. men de kan ju vänta en stund iaf! :)


Tänkte bjuda på lite bilder sen helgen! :)


  Skönt att "hänga" lite ;)


   


 


bilderna talar lite för sig själv tycker jag ;)


 

Min vackra prins <3


   


det är kul att gunga. :)

Bada i nya poolen var riktigt kul :)


 


Även lilla magen fick vara med på en bild :)


Nej nu ska jag höra med min lilla prins vad han vill hitta på idag! <3



Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards