mammatess

Alla inlägg under november 2011

Av Therese - 28 november 2011 08:07

God morgon!

Idag började våran dag 6.45, Båda mina killar vaknade då, vilket är mycket ovanligt :P Liam vaknar med väldig hosta, så han får vara hemma från lekis idag, dumt att skjutsa iväg han till lekis när han har sån hosta av att inte göra något, hur blir de då om han håller på att springa och leka en massa? nej så bäst att han får vara hemma!!!

Så nu sitter vi och myser i soffan <3 Loke somnade snabbt om tror han fortfarande var trött lill fisen <3


Så våran dag blir väldigt lugn, Liam orkar nog inte göra så mycket så han kommer nog ha en dag framför tv:n skulle jag tro! Jag får passa på att dona lite här hemma,  sen såklart mysa med killarna :)

Ja de e våran dag de,


I morgon så är det dags för oss att åka med Loke till Gävle :S hoppas på att det kommer gå bra, mormor skulle hämta Liam på lekis, men vi får se nu om han blir hemma i morgon med, jag skulle tro att han blir de, bättre han blir helt frisk innan han kommer på lekis! så vi får skjutsa han till mormor i stället för lekis!


nej men nu ska jag mysa lite innan jag sätter igång med de jag ska! ;)

Av Therese - 26 november 2011 17:18

gud vilken lugn lördag vi haft idag!! barnen sov otroligt lääääänge idag :) dock så vaknade ju Loke två ggr men somnade om när han ätit klart! :) så vi klev väl upp vid 11 kanske den var!? :O ganska sent men ack så skönt att få sova så länge en gång! :)


Idag när jag la Loke på golvet så rullade han riktigt nu, han har liksom vart på "G" flera gånger men aldrig riktigt kommit runt för armen, men idag så klarade han de galant, *Stolt mamma* så nu är det nya grejen att rulla runt från rygg till mage, han har förut rullat tre ggr från mage till rygg, men sen har det inte vart nå mer än de :P men nu kanske han kommit på hur man ska göra? :)


Ikväll blir det mys för mig och mina två små gryn <3 pappan är ute och roar sig lite, det är han värd mitt stora gryn :P han kommer hem i morgon, får se vilken tid det blir, han kanske inte kan köra förens i morgon kväll :P det märks när det blir! ;) nej nu ska jag leka lite med Liam innan vi ska sätta oss framför tv:n med en massa gotta och bara ha det mysigt! 

Ha en bra Lördags kväll..

Av Therese - 25 november 2011 13:54

Hittade massa gamla bloggar som jag har haft som jag totalt hade glömt bort :P det här är nog den 4 bloggen jag haft! :P lite roligt att läsa igenom dom! började blogga innan Liam fyllde 2 år :O de är ju skit längesen! ;)


Igår natt sov jag som en prinsessa :D Loke sov från 23-05 sen efter mat vid 5 så somnade han om igen och vi klev upp vid halv 9 :) så de ska man ju absolut INTE klaga på!


Inatt var det värre :P 02.30 vaknade han och skulle ha mat, han brukar oftast somna om på engång när han fått mat! men inte i natt.... då låg han vaken i 2 timmar och pratde och hade sig, tur iaf att han var glad dom 2 timmarna, annars hade det vart jobbigt :P men var ju inte precis mycket sömn för mamma då inte, sen vaknade han vid 8 igen.. så idag är en seeeeg dag :P 

Fast vi har ju iaf bakat peppisar :) även ätit peppisar till fika, barnens mormor var här och bakade med oss det var trevligt tyckte vi! :D

Pappan i huset fick tydligen sluta tidigt idag! :D för han kom precis hem! <3


Så nu busar Liam och pappa i våran säng :P Loke ligger och sover och jag sitter här och skriver lite, eftersom det inte händer allt för ofta :S


Nej men passa på att vila sig lite nu då pappan i huset kom hem, och när Loke sover, För Liam leker ju med pappa nu! <3


Får bli en gammal bild nu, orkar inte lägga upp en ny :P

 

En bild på dom som betyder mest för mig!!!!       

Av Therese - 17 november 2011 09:21

Torsdag idag och snart är det helg! :) 

Idag började min dag 7.30 skönt att få sova så länge! :) matade Loke lite sen somnade han om och Liam vaknade precis nu! Tror han var aningen trött min stora prins <3


Igår var en bra dag! hoppas den här dagen blir lika bra :) vi ska åka och hälsa på Sally med barn :P om vi tar oss dit vill säga :S bilen har börjat krångla.... igår när jag skulle hämta Liam så la den av i en korsning, så fick starta om den och köra iväg igen, skulle tanka innan jag hämtade grabbarna, å när jag svänger in till macken ja då lägger den av IGEN!? så jag vet inte ja vad det är för fel på bilen? 

så jag hoppas den inte krånglar idag! :)


nej men nu ska jag mysa med Liam

Har inga bilder på den här datorn så de får bli när jag sitter vid den andra ;)

Av Therese - 16 november 2011 11:37

Och sista dagen på lekis för Liam iaf för den här veckan :P idag ska en kompis till Liam följa med hem! :) kan ju lova er att det var inga problem alls för han att kliva upp i morse :P annars får jag alltid väcka honom sisådär 10 ggr innan han kliver upp, men i morse så hörde han kl ringa och frågade om vi skulle kliva upp nu :P <3


Skulle på kvartsamtal i morse kl 8 så vart en tidigare morgon idag! :P men de gick ju bra de med :) fick bara höra bra saker om Liam vilket känns jätte bra såklart :) de ända han skulle öva på mer här hemma är att klippa med sax :P kanske jag som är sån hönsmamma ska låta bli att vara så orolig att han ska klippa sig i fingrarna, låta honom klippa lite mer i papper och så!? :)


Idag håller jag på att tvätta och städa lite, men avbröt en stund nu, vill inte dammsuga när Loke ligger och sover för då vaknar han bara :P bättre att han får sova klart först så kan jag dammsuga sen ;) 

Andra maskinen med tvätt är igång ska bara vänta på att den är klar så jag kan hänga upp den :) sen när den är klar anar jag att lilleman vaknar, (han sover bara korta stunder fast flera ggr per dag :P) så då kan jag dammsuga sen så ska jag väl få i mig nåt att äta med innan jag ska hämta Liam och kompisen på lekis!  


Nej men göra någon mer nytta så jag inte tappar lusten för att fortsätta :P

Av Therese - 11 november 2011 11:23

Undra just hur många det är som gifter sig idag?? :P eller kanske hur många det är som får barn just idag? :) lite fränt med tanke på att det är 11-11-11 idag :)


I måndags vart ju som sagt Loke 4 månader :) 

Sen i tisdags så fick jag ändra tiden till bvc, så vi hann gå på kyrkis :) 

Så vid 13.30 fick vi tid på bvc, och de gick jätte bra som vanligt :) han väger nu prick 7 kg, min stora lilla klump :P han ligger fortfarande 1 kg mer än vad Liam vägde i samma månad :P 

Sen i onsdags fick vi nattbesök av söta Sally och henns son ;) vi tänkte att vi skulle hitta på nåt kul, men vi kom inte längre än så, vi kom inte på nåt vi kunde göra :P så vi satt hemma och hade det trevligt i stället :P

dom stannade även en natt till :) men nu så har dom åkt hem till sig!


Idag ska jag iväg med min sambo på hälsocentralen, barnen får vara med SNÄLLA mormor så länge, tror dom uppskattar de mer än att sitta och vänta på en stol i en väntsal :P


Nej men nu ska jag göra mig i ordning för att snart åka iväg!

Kram till er!


   


Mina älsklingar från när vi var på drakborgen för ett tag sen! <3

Av Therese - 5 november 2011 14:12

ja nu var det väl på tiden att göra lite nytt här i bloggen, inte för att jag skriver så ofta här :( men ändå :) kul med nåt nytt iaf ;)


i veckan har Liam vart ledig :)

Så i tisdags när det var kyrkis fick Liam oxå följa med :) han tyckte väl inte att det var allt för kul i början, men sen så ville han inte ens åka hem :P

vi var och lekte lite hos Liams kompisar i onsdags :) 

efter de var vi till barnens farmor som fyllde år :)

I går bjöd jag in oss själva på mat hos mamma :P dom skulle ju äta tacos ;)

sen på kvällen hade vi mys framför Idol <3


På måndag blir Loke 4 månader :O hej å hå smakisar här kommer vi :P fast vi har redan tjuvstartat :) fast det är ytterst lite, men han gillar`t flinar bara när han får smaka :)


på tisdag är det ju kyrkis, de börjar 10 och slutar 12, och typiskt nog ska Loke på bvc kl 11... men jag ska ringa dit på måndag och kolla om hon har någon tid före eller efter kyrkis i stället :) annars får vi skippa kyrkis på tisdag :(


   


Fina Liam och en glad Loke med gröt runt munnen :)

Presentation


Therese heter jag och är 25 år, bor i en liten by som heter Bergsjö, tillsammans med min sambo Robert och våra barn Liam född 05 och Loke född 11

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards